Halálra gázolt a vonat egy embert Dorogon
Késések az esztergomi vonalon.
A MÁV adatai szerint rekordszámúan használták idén a székesfehérvári vasútvonalat, de hatalmasat nőtt a forgalom Esztergom felé is. Pedig volt a nyáron bőven bonyodalom ezen a vonalon.
Omladoznak az állomások, beáznak a pályaudvarok, csúcsra jár a teljes budapesti vasúthálózat. Százmilliárdokra lenne szükség a fővárosi vasúti infrastruktúra modernizálására, tervekből nincs is hiány, pénz viszont nincs erre.
Október óta készen áll az 5,5 év alatt felújított vasútvonal villamosítása, márciusig azonban maradnak a dízelvonatok. Napi egy villanyvonatpárt mégis betettek a menetrendbe márciusig, ám az első napon annak sem sikerült elindulnia.
A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.
Felújítás miatt mától július végéig módosított menetrend szerint járnak a vonatok a Budapest–Esztergom-vonalon. Húsvétkor nem lesznek korlátozások a Mávinform szerint.
Most még gyalogolnia és lépcsőznie kell annak, aki a 14-es villamosról szeretne átszállni az esztergomi vonatokra. A tervek szerint év végére ez megváltozik, mert a két vonalhoz lesz végre közvetlen kapcsolat.
Átlagosan ötszörösére drágul egy nagyberuházás, mire a végére érnek. A Margit híd árának emelkedése verhetetlen, de a vizes vb költsége már most jobban elszállt, mint annak idején a 4-es metróé. Kiveséztük a magyar gigaberuházások elmaradhatatlan kísérőjét: a menet közben elrohanó árakat.
Az ország legdrágább, Budapest–Esztergom közötti vasútvonalán nem a tegnapi kisiklás volt az első üzemzavar. Szinte mindennap történik valami probléma. Az utasok háborognak, és gyűjtik az ilyen eseteket.
A fővárost Esztergommal összekötő vasútvonal teljes felújításánál a kiegészítő beruházásokra 50 milliárd forintot költhetnek még el 2018-ig, miután három évig 53 milliárdból a vonal nagy részét már átépítették – írta a Figyelő.
Indul az esztergomi vasútvonal villamosítása, emiatt öt hétvégére visszatérnek a pótlóbuszok.
Az esztergomi ingázók talán már azt hitték, megszabadultak a büdös vasúti szerelvényektől, de tévedtek.
Elvileg megkezdődik végre az esztergomi vasútvonal villamosítása. Esztergom és Rákosrendező között építik a felsővezetéket, amelyhez az oszlopokat már korábban felállították. 2018 végéig tarthat a munka.
Bő féléves csúszással átadták pénteken az esztergomi vasútvonal felújításához kapcsolódó közúti fejlesztéseket Óbudán, köztük a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát, a Pomázi úti felüljárót és az Aranyvölgy utat. Eközben – ahogy az az átadott új útszakasz távolabbi pontjain készült felvételeink mutatják – az újonnan kialakított virágágyásokban virít a parlagfű. A buszközlekedés sem állt helyre. A gyalogos vasúti átjáró távolabb került - így a buszok csak több száz méteres kitérővel érhetők el.
Lezárták a közbeszerzési eljárást, több mint 33 milliárd forintért villamosítják a Budapest–Esztergom-vasútvonalat. Újabb állomásépületeket újítanak fel, valamint hozzányúlnak az Angyalföld és Újpest közötti szakaszhoz is.
Torlódnak a vonatok Budapest és Esztergom között, a késések akár egyórásak is lehetnek a Mávinform szerint.
Miután megírtuk, hogy Óbudán a 10-es út elkerülő szakaszának építésével megszüntették az egyetlen legális átkelési lehetőséget az esztergom-budapesti vasútvonal több mint két kilométeres szakaszán, a NIF tiltakozó levelet küldött. Közölték, igenis van átkelési lehetőség, zúzalékos átjáró. Megmutatjuk, milyen.
2016 tavaszától várhatóan újra lezárják a felújított vasútvonalat, ugyanis még hátra van a villamosítás. A tervek szerint csak hétvégenként és hétköznap esténként kell az utasoknak pótlóbuszokra kényszerülniük, viszont ez egészen 2017 őszéig így lesz.
Sok a késés, nagy az elégedetlenség.
A budapesti Bécsi út közelében található Aranyvölgyben is megáll a vonatok többsége vasárnaptól a Budapest–Esztergom-vasútvonalon. Van még egy újdonság: felújították Klotildliget állomás váróját és homlokzatát, és ott hamarosan jegypénztár nyílik – derül ki a MÁV-Start pénteki közleményéből. A 44 milliárd forintból felújított vasútvonal ezekkel együtt sincs még teljesen kész. Hátra van egyebek mellett a villamosítás és egyes állomásépületek felújítása.